روسازی راه، سازهای است که بر روی آخرین لایه متراکم شده خاک موجود یا اصلاح شـده، خـاکریزیهـا، یـا کـف برشهای خاکی یا سنگی (بستر روسازی) قرار میگیرد. روسازی معمولاً متشکل از قشرهای مخت... ادامه متن
پس از ساخت انواع راه اعم از آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و یا هر نوع راه دیگر، لازم است حین بهره برداری، روسازی آنها تحت كنترل قرار گرفته و وضعیت روسازیها به طور مستمر مورد ارزیاب... ادامه متن
بررسی وضعیت سازهای روسازی از مهمترین بخشهای مطالعات بهسازی راهها محسوب می شود. بدون توجه به وضعیت سازهای و مقاومت لایههای مختلف روسازی نمیتوان به درستی پی برد كه خرابی ایجاد شده در روس... ادامه متن
در گذشته تنها دو روش برای تعیین دانسیته آسفالت تازه اجرا شده وجود داشته است. روش اول براساس مغزه گیری بوده كه روشی است مخرب و روش دوم با استفاده از یك دستگاه اندازهگیر غیرمخرب هستهای قابل... ادامه متن
DCP وسیلهای است كه برای اندازه گیری سریع مقاومت و مدول الاستیسیته لایههای مختلف روسازی و بستر طراحی شده است. آزمایش مذكور بسیار ساده، اقتصادی و سریع بوده كه از این لحاظ بر بسیاری از آزمایش... ادامه متن
دستگاه رادار نفوذی زمین GPR برای تشخیص وضعیت زیر سطحی روسازی با تكنولوژی راداری عمل میكند. فرستنده رادار، یك موج الكترومغناطیسی را به سازه میفرستد و در هر تغییر، قسمتی از انرژی منعكس میشو... ادامه متن
ناهمواری یك شاخص با اهمیت در رابطه با راحتی سواری و ایمنی راه است. برای راننده اتومبیل، رانندگی در راههای ناهموار به معنی فقدان راحتی و كاهش سرعت، خرابی احتمالی وسیله نقلیه و افزایش هزینهه... ادامه متن
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت برای عمران سافت محفوظ است.